فرصت درآمدی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی، همان‌ طور که از عنوان آن مشخص است شیوه نوین تجارت بر پایه به‌ کارگیری زیر ساخت‌های الکترونیک است. تجارت الکترونیک در اواخر سال 1970 میلادی با ظهور فناوری تبادل الکترونیکی اطلاعات و انتقال الکترونیکی سرمایه به دنیا معرفی شد اما شکل کنونی آن در سال ۱۹۹۱ پدید آمد. تجارت الکترونیکی که برای آسان‌ سازی معاملات اقتصادی به‌ صورت الکترونیک ایجاد شده بود به شرکت‌ ها و سازمان‌ ها امکان می‌داد اسناد الکترونیکی خود (مانند سفارش‌های خرید، فاکتورها و رسیدها) را به‌ صورت الکترونیکی دریافت یا ارسال کنند. در دهه ۱۹۸۰ رشد و پذیرش کارت اعتباری، ماشین‌های تحویل و پرداخت خودکار و تلفن‌ بانک منجر به بلوغ و شکل‌ گیری تجارت الکترونیک شد. از آن زمان هزاران هزار کسب‌وکار و تجارت خواسته یا ناخواسته وارد این نوع از تجارت شده‌اند و بر اساس آن تکنولوژی‌های بی‌شماری متولد شده است. امروزه تصور جهانی بدون تجارت الکترونیکی تقریباً غیرممکن است. در کل به هر نوع فعالیتی که بتوان از طریق کامپیوتر و اینترنت درآمد کسب کرد تجارت الکترونیک گفته می شود.

فروش مستقیم

در روش‌های فروش و توزیع واسطه‌ای، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان با دریافت سود و هزینه‌های خود از تولیدکننده، وظیفه توزیع و فروش محصولات (کالا یا خدمات) را بر عهده می‌گیرند. در روش فروش مستقیم، با حذف واسطه‌ ها محصول به‌ صورت مستقیم به دست مصرف‌ کننده  نهایی می‌ رسد که علاوه بر مصرف، می‌تواند فروشنده آن محصول نیز باشد.
فروشندگان در فروش مستقیم برای ترویج و فروش محصولات خود از بازاریابی چهره به چهره و یا گردهمایی‌های دوستانه و خانوادگی بهره می‌برند. در این روش نیاز به سرمایه‌ گذاری اولیه به حداقل رسیده و هر فرد قادر خواهند بود با خرید محصولات مورد نظر به تعداد دلخواه، به فروش آن‌ها بپردازد. در مقابل تولید کننده نیز به ازای فروش محصولات خود به فروشندگان پاداش می‌دهد. به‌ این‌ ترتیب هزینه‌ های توزیع و فروش واسطه‌ ها حذف‌شده و بخشی از سود ناشی از آن به مصرف‌ کنندگان نهایی پرداخت می‌شود.

 

باشگاه مشتریان ام وی

در باشگاه مشتریان ام وی برای همه منفعت های قابل توجهی پیش بینی شده.

طرح درآمدزایی فروشگاه و باشگاه مشتریان ام وی ، با مکانیزم ساده و پویای خود زمینه مناسبی را برای اشتغال تمام افرادی که به دنبال کسب درآمد چشمگیر، پایدار و مستقل هستند فراهم نموده است. 
تمام افراد از هر جنسیت، شغل و جایگاه اجتماعی تنها با عضویت در باشگاه و فروش خدمات آن می‌توانند از سود، پورسانت و مزایای متنوع و جذاب این طرح برخوردار شوند.

 

 

 

مشتریان یا دارندگان کارت باشگاه:

با استفاده از خدمات باشگاه با عنوان های خدمات کارت طلائی پس انداز آنی وخدمات کارت طلائی پس انداز آتیه و سرمایه گذاری و کارت های دانش آموزی و شهروندی طلائی پس انداز با هر خرید از مراکز طرف قرارداد ام وی از 2 تا 50درصد پس انداز آنی/آتیه بهره مند خواهید شد.

 

طرف قرارداد های ام وی:

استفاده از مزایای فوق العاده تبلیغاتی و افزایش فروش به واسطه افزایش مشتری و برند سازی که در قسمت های مربوطه توضیح کامل آن وجود دارد.

چگونگی عضویت در باشگاه مشتریان ام وی جهت استفاده از خدمات و پلن درآمدزایی

الف) به صورت مشتری مستقیم  به سایت باشگاه (www.Emway.ir) مراجعه و با وارد کردن اطلاعات هویتی خود بدون کد معرف ثبت نام می نماید

این افراد خود می توانند با ریجستری کارتهای بانکی خود در سامانه تخفیف و پس انداز ام وی ثبت ،و بسته به انتخاب خود هنگام خرید از مراکز طرف قرارداد تخفیف آنی/آتیه دریافت نمایند

ب) به صورت مشتری ارجاعی که از طریق نماینده فروش (بازاریاب) جهت ثبت نام و  استفاده از خدمات به سایت معرفی می گردد.

 

 

 

 

ج) نماینده فروش خدما ت و دریاف ت پورسانت بصورت تک سطحی

*: مشتری ها با ورود به سایت باشگاه مشتریان ام وی با ثبت نام و عضویت در این مجموعه، و پس از استفاده از محصول خریداری شده و استفاده تخفیف های خرید از مراکز طرف قرارداد و رضایت از استفاده خدمات خود میتوانند بصورت اختیاری درخواست نماینده فروش (بازاریاب)  ثبت نمایند و با انعقاد قرارداد و تایید توسط باشگاه از فروش انواع خدمات و پکیج خدمات تبلیغات و توسعه فروش کسب وکارها با توجه به پلن تک سطحی اعلامی کسب درآمد کنند.

در این حالت نماینده فروش علاوه بر استفاده از تخفیف و پس انداز باشگاه می تواند نسبت به رجیستر کردن کارتهای بانکی دوستان و آشنایان خود اقدام نماید و از فروش این خدمت و پورسانت تراکنشی ( دو درصد مبلغ تخفیف) حاصله از محل خرید های مشتری ارجاعی خود نیز بهره مند شود.

  • نحوه پرداخت پورسانت وب سایت به صورت تک سطحی است و هر فرد بازایاب مستقیما به باشگاه در ارتباط بوده، و بازاریاب اجازه جذب کاربر جدید به عنوان بازاریاب را ندارد.

وفق تعریف کسب و کار مجازی، محصولات جهت ارائه به صورت کلی یا جزئی به عمده فروشان، خرده­فروشان و مصرف کنندگان در قسمت فروشگاه سایت قابل نمایش و قابل خرید می باشد.

 

جدول محاسبه ارزش پکیج نمایندگی و حق معرف تک سطحی:

 

نوع محصول

قیمت خرید

پکیج

* شارژ امتیاز  خریدآنلاین

تعداد امتیاز ریجستری کارت در باشگاه

ارزش کلی  پکیج
(به تومان)

 درصد
حق­معرف به بازاریاب از فروش پکیج

ثبت انفرادی آنی

150،000 تومان

200،000 تومان

1 عدد

350،000 تومان

35 درصد

ثبت انفرادی آتیه

150،000 تومان

200،000 تومان

1 عدد

350،000 تومان

35 درصد

پکیج خدماتی خانواده

 

500،000 تومان

 

550.000 تومان

 

5 عدد

 

1300.000 تومان

 

15 درصد

 

 

 

 

 

 

پکیج خدماتی
برنزی

 

1،000،000 تومان

 

1،150،000 تومان

 

12 عدد

 

2،950،000تومان

 

20 درصد

پکیج خدماتی
نقره ای

1،500،000 تومان

1،800،000 تومان

20 عدد

4،800،000تومان

25 درصد

پکیج خدماتی طلایی

2،000،000 تومان

2،500،000 تومان

30 عدد

7،000،000 تومان

30 درصد

پکیج خدماتی
مروارید

3،000،000 تومان

4،250،000 تومان

50 عدد

11،750،000 تومان

35 درصد

پکیج خدماتی یاقوت

4،000،000 تومان

5،000،000 تومان

80 عدد

17،000،000 تومان

40 درصد

پکیج خدماتی زمرد

5،000،000 تومان

6،250،000 تومان

125 عدد

25،000،000 تومان

45 درصد

پکیج خدماتی الماس آبی

6،000،000 تومان

7،500،000 تومان

170 عدد

33،000،000 تومان

50 درصد

پکیج خدماتی الماس سرخ

7،000،000 تومان

8،500،000 تومان

220 عدد

41،500،000 تومان

55 درصد

پکیج خدماتی الماس سیاه

10،000،000 تومان

12،000،000 تومان

400 عدد

72،000،000 تومان

60 درصد

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصورتی که کاربر بعنوان بازاریاب تایید شده باشد ، از قیمت خرید مشتری معرفی شده 15 تا 60 درصد  را بعنوان پورسانت مستقیم و تک سطحی وفق جدول دریافت می نماید.

* شارژ امتیاز خریدآنلاین : امتیازی است که کاربر می تواند از آن در خرید از سایت های آنلاین/ اپلیکیشن طرف قرارداد  ام وی استفاده نماید و مبلغ کمتری را در آن خرید پرداخت نماید.

 

 

 

 

 

 

حق معرف تک سطحی بابت انعقاد قرارداد مراکز صنفی:

 

نماینده فروش فردی است که مستقیما با ارتباط مستقیم با باشگاه مشتریان می تواند از طریق امتیازهای پکیج خدماتی خود پس از گذراندن آموزش های مربوطه  اقدام به مذاکره و با عقد قرارداد با پذیرنده ها و مراکز واجد شرایط (کسب وکارهای استاندارد) با باشگاه مشتریان ارایه خدمات تخفیف و پس انداز به اعضاء باشگاه نماید و پس از انجام عملیات ثبت و تسهیم دستگاه کارتخوان/ کیوآرکد در آن مرکز که توسط باشگاه ام وی با زیرساخت بانک انجام می­پذیرد. این نماینده از محل خریدهای اعضای باشگاه مشتریان از آن پذیرنده ها، درصدی (سه درصد مبلغ تخفیف خرید) از پورسانت های تراکنشی  بهره مند گردد که البته وظیفه بازرسی و نظارت از آن پذیرنده در طول سال طبق پرونکل های باشگاه مشتریان بر عهده آن نماینده می باشد که در صورت رعایت آنها حق الزحمه تعلق می گیرد.

 

تعهدات و  قوانین بازرسی معرف طرف قراردادهای باشگاه  

 1.بازرسی دوره ای: که حداقل ماهی یک بار به شکل حضوری می باشد

همچنین بر مبنای شکایت کاربران و اعلام واحد بازرسی و پشتیبانی بازرس  موظف می باشد نهایتا تا 48 ساعت پیگیری و نتیجه را اعلام نماید.

2. تعیین محل مناسب برای قراردادن پایانه فروش یا کیوآرکد: بازرس موظف است تذکرات لازم در محل قرارگیری دستگاه و کیوآرکد را اعلام و پذیرنده موظف است پایانه را در محلی قرار دهد که دارنده کارت بتواند به راحتی و با خیال راحت رمز خود را وارد و از مبلغ ثبت شده بابت خرید اطمینان حاصل کند. در صورت تخلف پذیرنده بازرس آنرا اعلام نماید.

3. بازرس  متعهد است در صورت تغییر شغل، تغییر آدرس، اتمام قرارداد اجاره واحد تجاری یا اتمام اعتبار مجوز کسب محل تجاری پذیرنده در اسرع وقت موضوع را به شرکت اطلاع و گزارش دهد.

4.بازرس موظف است هرگونه اعمال تغییرات بر روی ابزارهای پرداخت یا جمع‌آوری پایانه، توسط پذیرنده را گزارش نماید. و به پذیرنده متذکر شود تنها پشتیبانان شرکت با ارائه کارت پشتیبانی معتبر و ناظران و بازرسان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شاپرک با ارائه معرفی‌نامه معتبر مجاز به بازدید دستگاه کارتخوان می‌باشند. پذیرنده در این خصوص می‌تواند از مرکز تماس که بر روی دستگاه نوشته شده استعلام کند.

5.بازرس متعهد است متذکر شود پذیرنده دستگاه کارتخوان را در اختیار مشتری قرارداده و حریم دارنده کارت را رعایت کند و به هیچ عنوان رمز مشتری را از وی درخواست نکند. ورود رمز الزاماً باید توسط مشتری انجام شود .و این امر را ماهیانه بررسی نماید.

6.بازرس متذکر گردد که پذیرنده متعهد ‌شود درصورت انجام عملیات خرید از طریق دستگاه پایانه فروش نباید وجه اضافی از دارنده کارت دریافت کند و این موارد را بررسی نماید.

7.عدم ارائه رسید به مشتری در خدماتی که ارائه رسید، طبق مقررات و الزامات شاپرک الزامی است (مانند خرید کالا) تخلف می‌باشد  و بازرس موظف است این مورد را بررسی نماید..

8.وفق تعهدات پذیرنده جهت ارایه خدمات تخفیفی به کاربران و دارندگان کارت باشگاه بازرس موظف می باشد که همواره توجه نماید که پذیرنده این تعهد را به صورت کامل انجام  دهد در غیر این صورت پس از 3بار تذکر و برخورد علاوه بر جریمه های قراردادی سریعا نسبت به فسخ آن جهت جلوگیری از نارضایتی مشتریان اقدام نماید.

نماینده ها و بازاریابان ام وی:

با معرفی و فروش هر یک از خدمات باشگاه و فروشگاه به دیگران از درصد های مشخص از مبلغ خدمات پورسانت خواهند گرفت(پورسانت پرداختی باشگاه تک سطحی بوده و هیح ربطی به بازاریابی شبکه ای و نتورک مارکتینگ  و... ندارد و فقط به معرف مستقیم پورسانت پرداخت می شود) ، همچنین درصد های مشخصی از تراکنش های بانکی را دریافت خواهند کرد(این درصد ها بستگی به میزان تخفیف فروشگاه دارد مثلا فروشگاهی که 50 درصد تخفیف دارد سهم معرف از مبلغ کل تراکنش نیم درصد است) که در قسمت های دیگر توضیح کامل تر وجود دارد. 

 

 

***  باشگاه مشتریان و فروشگاه اینترنتی ام وی در مسیر رفاه و توسعه سطح زندگی مردم و حمایت از اقتصاد خانواده ها   ***